توری پلیسه پنجره6

در گذشته از توری‌های ساده برای جلوگیری از ورود حشرات و گرد و خاک به داخل منزل استفاده می‌شده است، اما امروزه این نوع توری‌ها جای خود را به توری‌های پلیسه داده است. توری پلیسه در واقع همان کارایی توری‌های قدیمی را دارد، اما با مزیت‌های بیشتر و ویژگی‌های منحصر به فردتر. گذر زمان مزیت‌های بسیاری برای تمام ابزارهای ساختمانی داشته است و توری پنجره نیز از این قائده مستثنی نیست.

توری پلیسه پنجره7توری پلیسه چیست؟

توری پلیسه از جنس پلی استرین ساخته شده است و فریم آن از جنس آلومینیوم است. توری‌های پلیسه از دوام و کیفیت خوبی برخوردارند و به راحتی می‌توان آن‌ها را تمیز کرد. توری پلیسه با نام‌های دیگری نیز شناخته می‌شود که به آن توری پنجره آکاردئونی و یا توری تاشو نیز گفته می‌شود.

این توری انعطاف پذیری بالایی دارد و هنگام باز و بسته شدن به راحتی حرکت می‌کند. انواع مختلف توری پلیسه‌ای در قاب‌های آلومینیومی و یو پی وی سی قابل اجرا است و همین‌طور برای پنجره‌های دوجداره نیز قابل استفاده است.از مزایای استفاده از این توری ها می توان نصب راحت، کیفیت خوب و کارایی فوق العاده توری پلیسه را نام برد. پلی استرین به کار رفته در ساخت توری پلیسه کیفیت بالایی دارد و به راحتی از بین نمی‌رود. این توری آلودگی هوا را جذب نمی‌کند ولی مانند هر وسیله دیگری بعد از مدتی نیاز به تمیز کردن دارد.

نکته‌ای که در رابطه با توری پلیسه وجود دارد این است که استفاده کنندگان این نوع توری‌ها همیشه یک نگرانی از بابت نفوذ حشرات به داخل منزل دارند. اما باید بدانید که وجود تسمه های انعطاف پذیر در این توری ها تمامی درزها را خواهد گرفت و امکان نفوذ هیچگونه حشره‌ای وجود نخواهد داشت.

توری پلیسه پنجره 4مهم‌ترین مزایای استفاده از توری پلیسه

از جمله مهم‌ترین مزایای  توری پلیسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نصب آسان
  • سریع و راحت تمیز میشود
  • هیچ گرد و غباری به خود جذب نمی‌کند.
  • مانع از ورود آلودگی و حشرات به داخل منزل می شود.
  • تحت تاثیر شرایط آب و هوایی و رطوبت و گرما قرار نمی‌گیرد.
  • کیفیت بالایی دارد و نیازی به تعویض زود هنگام آن نیست.

پرکاربردترین نوع توری پلیسه

یکی از جدیدترین و کاربردی‌ترین نوع توری‌های پلیسه ، توری پلیسه مگنتی است. برای استفاده از این نوع توری احتیاجی به قرار گرفتن آن در تنه پنجره و استفاده از پیچ و مهره نیست. این توری به گونه‌ای طراحی شده است که دارای آهنربا است و به دلیل قابلیت مغناطیسی که دارد به قاب پنجره می‌چسبد.

توری پلیسه پنجره 1نحوه شست و شوی توری پلیسه

توری پلیسه در دو نوع توری پنجره پلیسه‌ای تک فریم و توری پنجره پلیسه‌ای دبل فریم ساخته می‌شود.

شستشو و تمیز کردن هر ساله توری پلیسه برای حفظ کیفیت و شفافیت پلی استایرن به کار رفته در آن توصیه می‌شود. برای شستن و تمیز کردن توری پلیسه لازم است تا فریم آن از قاب پنجره کاملا خارج شود.

بعد از اینکه توری را از قاب پنجره جدا کردید می‌توانید آن را بشویید. برای شروع باید توری را روی یک سطح صاف و هموار پهن کنید و کاملا باز کنید. حال باید با کمک یک دستمال مرطوب گرد و خاک روی سطح توری را به خوبی پاک کنید.

با این کار آلودگی‌های روی سطح توری پاک می‌شود ولی لازم است تا منافذ ریز توری نیز به خوبی تمیز شود. برای تمیز کردن منافذ می‌توانید از اسپری‌های چند منظوره و یا شوینده‌های ملایم استفاده کنید.

اسپری و یا ماده شوینده را روی توری بپاشید و با فشار آب منافذ و سوراخ‌های توری را تمیز کنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید از مسواک نرم و یا فرچه مخصوص شستشوی لباس نیز استفاده کنید.

حواس‌تان باشد که هرگز از سیم ظرفشویی و لوازم تیز و برنده برای شستن توری استفاده نکنید. برای اینکه مواد شوینده کاملا از روی توری پاک شود، توری را هم در حالت باز و هم در حالت بسته کاملا آبکشی کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.