نگهداری از پنجره دوجداره

با توجه به اینکه تعویض پنجره ها هزینه ی زیادی را برای هر خانواده دربر دارد لازم است مراقبت های ویژه ای را برای حفظ و نگهداری آنها به کار گیرید. اگرچه بعضی از تولید کنندگان قوانین خاص خود را برای نگهداری , نظافت و تعمیر پنجره ها دارند ولی بعضی از دستورالعمل ها به طور کلی شامل همه انواع پنجره می شوند .

استفاده صحیح از درب و پنجره های دوجداره UPVC به این صورت است که هنگام باز و بسته کردن لنگه بازشو  از وارد اوردن فشار زیادی بپرهیزید و اطمینان حاصل کنید که دستگیره راکاملا به سمت وسط بچرخانید و بعد عمل بازو بستن را انجام دهید و در بازشوهای دوحالته معمولا دستگیره باید به سمت بالا باشد.در غیر اینصورت باعث خرابی و تغییر شکل مکانیزم های یراق میشوید.

 

طراحی ، تولید و نصب پنجره های uPVC با نهایت دقت و ظرافت انجام می گیرد تا طول عمر پنجره ها و کارایی آنها در بالاترین حد باشد اگر بخواهید بیشترین بهره را از درب و پنجره های دوجداره UPVC خود ببرید؛ رعایت نکات زیر الزامی است;

نگهداری پنجره دوجداره (2)

اگر در موقعیتی همچون ساحل زندگی میکنید سطح پنجره دوجداره شما احتمالا با آب نمک پوشیده می شود و ممکن است به ۲ یا ۳ بار نظافت در ماه برای ازبین بردن آب نمک احتیاج داشته باشد تا پنجره ی دوجداره ی شما ظاهری تمیز و عملکرد مطلوب داشته باشد.

قطعات فلزی داخلی و بیرونی باید مرتب، تمیز و عاری از گرد و غبار شوند.هنگام تمیز کردن اصلا نیازی به استفاده از موادهای شیمیایی یا شوینده نیست با یک دستمال نم دار یا نهایتا شیشه پاک کن اینکار را انجام دهید.

با فاصله های زمانی معین، تمام قطعات مکانیکی و متحرک درو پنجره ها را روغن کاری کنید.

نگهداری پنجره دوجداره (5)

اگر پس از نصب در و پنجره های دوجداره upvc، هنوز فعالیت های اجرایی ساختمان باقی مانده است، می بایست،کاور روی در و پنجره ها کنده نشود تا از آسیب به آن ها جلوگیری کند . همچنین نبایستی این کاور ها به مدت طولانی بر روی در و پنجره ها باقی بماند.

برای جدا کردن کاور روی در و پنجره های دوجداره می توان با استفاده از آب گرم و صابون , نوشابه , الکل و یا بوسیله ی باد گرم سشوار اقدام به جدا کردن کاور نمایید. از ایجاد خراش روی سطح شیشه در حین نظافت بپرهیزید.به هیچ عنوان از تینر , سفیدکننده ها , لاک پاک کن و موارد مشابه برای تمیزکردن پنجره دوجداره استفاده نکنید.

در شرایط عادی قطعات درها یا پنجره های دوجداره احتیاج به نگهداری خاصی ندارند مگر اینکه قفل , لولا یا دستگیره ی آنها بشکند یا شل و یا هرز شود که در اینصورت باید با نصاب و یا تعمیرکار تماس گرفته شود.

برای جلوگیری از ایجاد آسیب در درب دوجداره و پنجره ها, حمام و دستشویی باید تهویه ی مناسب داشته باشند تا رطوبت اضافه از محیط خارج شود همچنین در هنگام خشک کردن لباسهای خیس , استحمام و آشپزی در خانه باید در یا پنجره باز باشد تا رطوبت راه خروجی یابد حتی اگر تهویه های مناسبی در محیط کارگذاشته شده باشد.

نگهداری پنجره دوجداره (3)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.